Over ons

Stichting ’t Joosthuis is opgericht om de gelden van de opgeheven voetbalvereniging Vosseveld te beheren en verdelen.

1943 – 2022

In oktober 2021 is het besluit genomen om te stoppen met de activiteiten van voetbalvereniging Vosseveld. Een moeilijk besluit dat de ‘Vossen’ niet in de koude kleren ging zitten. Want een gezonde vereniging opheffen doe je niet zomaar. Een kleinschalige vereniging waar sportiviteit, gezelligheid en saamhorigheid troef is. Helaas was het organisatorisch niet meer haalbaar en viel in 2022 definitief het doek voor deze mooie club.

Vosseveld was een financieel gezonde voetbalvereniging en zélf eigenaar van de gronden en opstallen die inmiddels verkocht zijn. De gelden van de vereniging moeten statutair ten goede komen aan instellingen met een maatschappelijk doel. Dat is waar wij voor zorgen. En wel op een ‘Vosseveld-waardige manier’.

Stichting ‘t Joosthuis

De stichting is opgericht door de vereffeningscommissie van de vereniging en vernoemd naar de accommodatie van de voetbalvereniging. Geheel op de manier die zo tekenend was voor Vosseveld is dit besluit genomen samen met de leden van de voetbalvereniging.

Maximaal 5 jaar

Er is voor gekozen om in een periode van maximaal 5 jaar de gelden te doneren aan verschillende verenigingen en stichtingen in Winterswijk en omgeving. In die periode verdelen we jaarlijks een vijfde deel van de gelden onder de aangemelde initiatieven en door het bestuur uitgekozen goede doelen.

Het bestuur van de stichting

Het bestuur van Stichting ‘t Joosthuis wordt gevormd door:

• Harry Bakker (voorzitter)
  • Rob Berendsen (secretaris)
  • André Onnink (penningmeester)
  • Marcel Jansen (algemeen bestuurslid)
  • Eric Schreurs (algemeen bestuurslid)
  • Henk Schipper (algemeen bestuurslid)
Het bestuur van Stichting ’t Joosthuis
v.l.n.r. Marcel Jansen, André Onnink, Henk Schipper, Harry Bakker, Rob Berendsen en Eric Schreurs.